یزدفردا: رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر یزد گفت: یکی از سیاست های شورای اسلامی شهر ساختن شهری زیبا با جلوه های بصری چشم نواز است که بخشی از آن مربوط به طراحی، رنگ آمیزی و ابعاد تابلوهایی است که در سطح شهر دیده می‌شود.

به گزارش یزدفردا: حجت‌الاسلام حیدری رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه بخشی از این تابلوها برای معرفی معابر است، اضافه کرد: شهر یزد بیش از ۲۰ هزار معبر دارد که اگر هر معبر به طور میانگین ۲ عدد تابلو داشته باشد بیش از ۴۰ هزار تابلو در شهر وجود دارد که باید طراحی شود.

به گفته وی برخی از این تابلوها سرقت شده بودند یا نیاز به تعویض و برخی نیز نیاز به نام گذاری دارند. به عنوان مثال کوچه ها، شماره گذاری شده بودند و پس از مدتی یک معبر جدیدی بین آنها ایجاد شده بود در مجموع نیاز به پایش اطلاعات بود که از سازمان فاوا کمک خواسته شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر یزد تأکید کرد: تابلوها و معابری که نیاز به نام گذاری داشتند در کمیته نام گذاری معابر نام گذاری شدند که آمار تاکنون به حدود ۵۰۰ تابلو میرسد.

حجت الاسلام حیدری اظهار کرد: با احتساب سال‌های قبل حدود ۵ هزار تابلو باید در شهر نصب میشد که در سالهای قبل مورد بی توجهی قرار گرفته بود و تا پایان سال هم قرار است ۵ هزار تابلو توسط سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری نصب شود.

وی اضافه کرد: بخش دیگر طراحی برخی تابلوها هستند؛ از جمله تابلوهایی که عنوان شهید دارند آنها نیاز به طراحی جدید دارند که شکل و شمایل متفاوتی به خود بگیرند و از یکنواختی بیرون بیایند و همچنین بخشی از تابلوها نیز تابلوهای ترافیکی هستند که نیاز به تغییر دارند از جمله اینکه ابعاد آنها کوچک تر شود و شکل و شمایل زیباتری به خود بگیرند.

حجت‌الاسلام حیدری گفت: ۵ هزار تابلو باید در شهر نصب میشد که در سالهای قبل مورد بی توجهی قرار گرفته بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از تابلوها را مربوط به ادارات دولتی و خصوصی و مغازه ها و مطب پزشکان و داروخانه ها دانست و افزود: تاکنون هیچ طرح خوبی برایشان وجود نداشت اما طبق مشاوره و آیین نامه تابلو سطح شهری و مطالعاتی که صورت گرفت و بررسیهای سازمان سیما و منظر و هیئت مدیره یک طرح بسیار خوبی تهیه شد که از آلودگی بصری سطح شهر تا حدوی کم میکند و از به هم ریختگی شهر و نازیبایی ها کاسته می شود.

وی تأکید کرد اما برای اجرای آن به همه مجموعه ها نیاز است از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اماکن و شهرداری که باید دست به دست هم بدهند و با حمایت اصناف بتوانیم که یک چشم نوازی خیلی زیبایی را در سطح شهر شاهد باشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا